Modificare si re-creare pachet .deb

La un moment dat m-am lovit de următoarea problemă: un pachet .deb avea niște dependențe care se încurcau cu alte pachete deja instalate. Mai concret, pachetul respectiv cerea libavcodec53, dar în sistem era instalat libavcodec-extra-53 de care depindeau alte pachete. Dacă-l dezinstalam, pierdeam și restul de pachete. Așa că a trebuit să caut o soluție, recte să modific primul pachet (pe care vroiam să-l instalez) ca să accepte libavcodec-extra-53. PEntru asta trebuie date următoarele comenzi (nume-pachet trebuie înlocuit, firește, cu numele real al pachetului):
mkdir -p extract/DEBIAN 
dpkg-deb -x nume_pachet.deb extract/ 
dpkg-deb -e nume_pachet.deb extract/DEBIAN

Apoi am modificat fișierul control din dosarul DEBIAN ca să includă și libavcodec-extra-53, după care am dat comenzile:


mkdir build 
dpkg-deb -b extract/ build/

Și gata. Am instalat pachetul ca să văd dacă totul e OK. Și era. :)
Spor!

Comentarii

  1. Care arhivă? DEB-ul? NU știu, asta e singura metodă peste care am dat pe net, e drept că nici nu prea am căutat prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. DEB-ul.
    E de fapt o arhiva. Ar trebui sa mearga editata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, se poate. Am încercat acum. Probabil soluția de mai sus e bună pentru alte cazuri, sau ceva chestii de configurare.
    Ce mă disperă acum e că nu văd comentariile, doar câte sunt... Nu pot da Reply, nimic... Google își bate joc de mine. PE G+ îl mai am doar pe Ăla Mic în listă, pe Blogger nu văd niciun comentariu... mă **** în el de Google...

    RăspundețiȘtergere
  4. Atunci e de la Goagăl... Am verificat pe toate browserele pe care le am - OPera, Firefox, Chrome, Chromium, Konqueror. Să-i ia dracu'! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. AM rezolvat-o într-un fel, a trebuit să debifez Use Google+ Comments on this blog - din Setări și acum apar. Și cică aia integrează Blogger cu G+... Mai degrabă dezintegrează...

    RăspundețiȘtergere
  6. Au pățit- și alții - https://productforums.google.com/forum/#!topic/blogger/HvgM0Ycb9jQ[1-25-true]

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de spus? OK, dar fii politicos, altfel vei primi ce meriți!

Postări populare de pe acest blog

Ion Pribeagu - un scriitor uitat

Crăciunul în mitologia română

Kdenlive „crapă” la importul unui clip