Mi-a venit!!!

Așa cum spuneam mai săptămâna trecută, am fost să-mi fac pefea la ORC. Și am făcut. Dar fără traducător, că, de! așa e legile! după cum spunea doamna de acolo. Azi mi-a venit hârțoaga de înregistrare.
Da, da, fără traducător. Între timp am trimis o solicitare și ORC Iași, de care aparține prea-minunatul și prea-priceputul Birou Teritorial Pașcani. La care nici până în momentul ăsta (16:35, vineri 2 noiembrie 2012) n-am primit răspuns. Daaar, la câteva ore după ce am depus actele, m-a sunat o duduie de la Romtelecom care m-a felicitat pentru înființarea noului PFA și care-mi propunea o ofertă foarte „avantajoasă”! WTF!!!! nici nu se uscase cerneala pe cerere, darămite să-mi vină certificatul! De unde știți voi, mă, romtelecomilor, de PFA-ul meu nenăscut încă?!!? Răspuns logic: de pe undeva de la ORC! În schimb, azi când m-am dus să îmi iau hârțoaga de care vorbeam de la biroul de care vorbeam, mă ia doamna...scuze, m-a mai sunat chiar acu' o duduie romtelecomistă cu aceeași ofertă. Am întrebat-o dacă ei acolo la Romteletont nu vorbesc între ei, că eu refuzasem o dată oferta...scuze de paranteză. Ăăă....a, da. Când m-am dus să-mi iau hârtia, doamna de la ORC mă ia în șuturi:
- Dumneavoastră ați făcut plângere la Iași că nu vă lăsăm să vă faceți PFA? spune pe un ton de inchizitor.
- Nu, zic, eu am cerut lămuriri cu privire la înregistrarea și ca traducător în PFA, că mi-ați spus că nu se poate, sub nicio formă nu se poate, și cum și cei de la...
- Da' știți că ne-a sunat doamna directoare de la Iași și ne-a întrebat ce probleme avem aici...
- Nu știu, eu n-am primit nimic de la ei și vroiam...
- Noi vrem să plece omul lămurit de aici și dvs. cu asta...
- Doamnă, zic eu cu un început de criză de nervi în glas, mi-ați spus clar că nu se poate sub nicio formă, v-am arătat și răspunsul celor de la București FIX la aceeași întrebare, ăia ziceau că da, dvs. ziceați că tot nu se poate. NU?? Eu eram lămurit, dvs. nu erați lămurită. De aia am întrebat și la Iași, pentru că vă sunt superiori direcți... Da, știu că-s cu lege specială, legea 178 din 1997, lua-o-ar dracu'. DAR EU VROIAM TRADUCĂTOR NEAUTORIZAT DE MJ! SĂ TRADUC PROSPECTE LA FURAZOLIDON, LA MEMOPLUS ȘI LA SUPOZITOARE!
- Nu trebuie să vă enervați, uitați aici, și-mi arată ce știam pe de rost -cum că traducătorii autorizați de Ministerul Justiției trebuie să fie autorizați de....Ministerul Justiției!! Și încă un fragment din Ordonanța 44/2008 care spune că ea, adică ordonanța, nu se aplică profesiilor liberale, printre care și cea de traducător autorizat de MJ. Ăia neautorizați nu sunt incluși, DECI POT AVEA PFA! Ghinionul meu că-s doi în unu' ca șamponu'!
-Păi asta vroiam și eu să vă zic, puteți să fiți și pe PFA traducător. Trebuie doar să faceți o cerere de extensie la noi și-n...
Zdrang! S-a prăbușit cerul peste noi. Sau mi-a pocnit o venă/arteră/vas de sânge. 
- După săptămâni întregi în care am tot fost pe aici să vă conving că, DA, SE POATE CE VREAU EU ȘI VOI AȚI ZIS CĂ NU SE POATE SUB NICIO FORMĂ, acum se poate??!!! Doar că v-a frecat distinsa ridiche doamna de la Iași? Ce să-mi fac??!?? Extensie?? Și cine mama dracului o plătește??? Că dacă vă informați voi din timp sau dacă respectați ce mi-au trimis ăia de la București puteam trece și traducător neautorizat pe PFA și nu mai plăteam încă o dată!!! (Vă jur că astea au fost exact cuvintele mele! Am dat dracului și Goosfraba și tot. La un moment dat mă gândeam chiar că acuș vine meliția la ușă că sigur se auzea din stradă cum urlam eu...). Și dacă v-a luat aia în serie, eu de ce n-am primit un răspuns încă? Și de ce m-a sunat cucoana de la Romtelecom miercuri, când am depus actele să mă felicite pentru PFA(!!) și să-mi ofere pachetul ăla...Parcă ORC-ul e operator de date cu caracter personal!!! O să văd și cu asta ce-i! Cum să plece omu' lămurit de aici dacă nici voi nu sunteți lămurite! Ș-așa legile-s îmbârligate ca dracu', da' măcar puteați să vă informați de prima dată sau de când v-am adus hârtia de la București. Da' ce-ați zis: lasă-l, că ăsta habar n-are, ce să ne mai complicăm. Tot de gura mea ați dat telefon la Finanțe să întrebați de codu' ăla de înregistrare...
În fine, am ținut-o așa preț de vreo cinci-șase minute, până mi-am dat seama că-mi pierd timpul de pomană și că nervii mei totuși trebuie menajați din varii motive. Și, mai ales, că tot ce spuneam eu avea același efect ca lumânarea de la capu' mortului: îl luminează, dar nu-l mai deșteaptă! Așa că mi-am luat hârțoagele și am plecat. În parcare am fumat vreo trei țigări ca să-mi calmez nervii cât de cât (mă duceam la serviciu și mi-era să nu-mi-i descarc pe bieții elevi nevinovați).
Deci sunt mândrul titular a trei sferturi din PFA-ul pe care l-am vrut. (Ca să fiu cât mai exact,  66,(6)% din ce am vrut - sunt trei coduri din care eu am doar două...). Aștept să văd răspunsul celor de la ORC Iași, cărora cred că le fac o vizită cât mai curând cu putință.
P.S. Mai jos este răspunsul primit de la ORC București acum o lună...Răspuns care mi-a confirmat ceea ce aflasem eu de la Finanțe și din studiul profund ale legilor departe de a fi profunde. (Adresa de mail este ștearsă din motive evidente...)


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ion Pribeagu - un scriitor uitat

Crăciunul în mitologia română

Kdenlive „crapă” la importul unui clip