Frumoasa (din operă) și bestia (incultul)

Și când spun opera mă refer la genul muzical respectiv. N-am fost niciodată la operă. Da, știu, sunt un incult în cap, dar nu m-a atras niciodată o astfel de abordare artistică. Nu stau să discut acum de ce, pur și simplu nu m-a atras și nici nu mă atrage. Da, oi fi incult, mai știi...
Oricum, azi căutam ceva pe net pentru soțioara mea. Și am dat peste o operă, cred, a unui compozitor modern (nu sunt sigur cât e de modern). De fapt peste un fragment de operă care m-a impresionat și m-a determinat să caut toată opera și să o văd/vizionez cap-coadă. O adevărată performanță pentru mine. Dar a meritat efortul. 
Opera se numește Notre Dame de Paris și e compusă de Richard Cocciante pe un libret de Luc Plamondon. Iar cântul 19, intitulat Belle (o să-l vedeți mai jos în varianta HD lută de pe youTube), a avut mare succes în Franța și Belgia - libretul, normal, e scris în franceză.
P.S. Se pare că și YouTube-ul poate contribui la culturalizarea maselor, dacă masele vor să fie culturalizate...

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=-XB7aftz6zY?feature=player_detailpage]

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ion Pribeagu - un scriitor uitat

Crăciunul în mitologia română

Kdenlive „crapă” la importul unui clip