Vizualizarea imaginilor DICOM

Da, știu că este un subiect care nu interesează pe mulți, dar cum eu m-am lovit de problema asta, s-ar putea să intereseze și pe alții ce și cum (deși nu le doresc). Ce este DICOM? Digital Imaging and Communications in Medicine - Imagistica si comunicațiile digitale în medicină (traducere aproximativă) este un standard de manipulare, stocare, tipărire și transmitere a imagisticii medicale - tot ceea ce înseamnă imagine obținută cu computere tomograf, raxe X, etc. - și include și un protocol TCP/IP pentru conectarea diverselor echipamente și sisteme. Dar destul cu datele tehnice, cine vrea să știe mai multe poate să arunce un ochi pe Wikipedia sau pe Google.
De ce am ajuns eu la asta? Simplu, o rudă a avut o fractură la picior și, normal, s-a dus la spital unde i-a dat și un CD cu imaginea țurloaielor fracturate. Care CD avea toate imaginile in format DICOM (extensia .dcm - cred că mai sunt și alte formate, dar nu știu eu de ele). Bine, avea și un DICOM viewer, dar pentru Windows, ceea ce la mine prin PC nu prea găsești :). Așa că m-am pus pe săpat și am găsit o grămadă de softuri pentru DICOM pe Linux, (sincer nu am înțeles nici jumătate din ce scrie acolo,dar cei care au treabă cu medicina mai mult decât mine sigur se descurcă) printre care și aeskulap, un progrămel de văzut imagini in format .dcm, adică fix ce-mi trebuia mie.

aeskulap - DICOM viewer pe Linux

Bine, imaginea de mai sus nu are treabă cu picioarele, originalul l-am pierdut, dar am luat o imagine de aici pentru exemplificare. Dacă vreți să vedeți cam cum arată corpul vostru pe dinăuntru, vă puteți uita la imaginile alea...
Aeskulap este și în repositories, se instalează cu comanda
sudo apt-get install aeskulap
V-aș ura vizionare plăcută, dar nu doresc răul nimănui. Sper să nu aveți nevoie de asemenea programe decât în scop educativ-științific.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ion Pribeagu - un scriitor uitat

Crăciunul în mitologia română

Kdenlive „crapă” la importul unui clip