Donez feisbucu'...(2)

Cred că ar trebui să clarific ce am vrut să spun aseară. Simplu. M-am săturat de Facebook. Din mai multe motive. Înainte de a trece mai departe, trebuie să precizez că, în afară de 5 persoane (numărate!!!) din lista mea de prieteni, restul sunt oameni pe care îi cunosc personal - foști elevi, foști/actuali colegi, rude, etc.
Acum, de ce m-am supărat așa tare...(ordonat):


1. m-am săturat să văd puștani de 9-10 ani care postează în neștire faze de genul „nu-i nimic dacă ai suferit din dragoste, până la urmă îți vei găsi perechea potrivită...”. WTF?!?!?! Așa ceva?? La o vârstă la care eu (și cred că mulți din generația mea) mă întrebam încă de ce eu pot face pipi din picioare, și fetele nu...Bine, am auzit și eu că puștii din ziua de azi sunt precoce foc, dar totuși așa de precoce încât să ardă etapele, cum ar spune franțuzu'?(Pentru cine nu știe ce înseamnă a arde etapele).
2. nu știu cum, doar bănuiesc, un ziar care odată a fost mare și tare și care azi e doar în online are acces la peretele meu așa că  postează acolo tot felul de tâmpenii...aseară a atins un maxim suportabil cu un articol de genul „incredibil! Vezi ce-a pățit Jojo în parcare la super-marketul XYY!”. Din poza atașată se vedea cum respectiva vedetă/actriță/cântăreață își căuta cheile pe sub/pe lângă mașină...Intru și eu să citesc gândindu-mă că „poate a bătut-o cineva, a pățit ceva rău, nu doar și-a scăpat cheile de la mașină...”. Nimic de genul, doar pierderea cheilor. WTF?!?! pentru a doua oară...
3. „luptele politice” între pro-cineva și anti-cineva. De obicei, pro-Băse (anti-USL) și anti-Băse (pro-USL). Și unii și alții vin cu argumente dintre cele mai inteligente pentru a-și susține părerea: chioru' ăla și cu gașca lui (blonda, buldogu', știți și voi care) au furat flota, pensiile oamenilor, salariile la bugetari și hârtia igienică de la toaletele ecologice de la Palas-Iași (sau Castelul Huniazilor, sau Cazinoul de pe faleză, sau statuia lui Matei Corvin, asta în funcție de localitatea de baștină a protestatarului). Ceilalți îs cu plagiatul lui Ponta în gură, cu hoțu' de Năstase, cu comunistul de Iliescu, etc. Știți foarte bine ambele „recitaluri”. Ce nu prea am observat, decât sporadic, sunt argumentele în adevăratul sens al cuvântului, păreri proprii și personale asupra evenimentelor/persoanelor, și nu preluări cretinoide de lozinci propagandistice.  Chiar sunt așa puțini cei care utilizează capul și pentru altceva în afară de purtarea pălăriei/baticului și de protejarea amigdalelor de ploaie?
Aici se cuvine o altă precizare: din partea mea pot să se ducă toți dracului, toți au făcut mai mult rău decât bine, din motive diferite, e drept, dar rezultatul e ce se vede în ziua de azi. Nu mi-e milă de nimeni dintre ei, dorința mea ar fi să-i văd învârtind betonu' la lopată ca pe vremuri la Canal sau la minele de cărbuni...poate, poate peste vreun an-doi de muncă, o să-mi fie milă...repet, poate...(părerile mele despre scena politică, foarte radicale de altfel, o să le aflați cu altă ocazie...)
4. O groază de elevi care tocmai au terminat a 8-a scriu frecvent pe Facebook „âmi pare rău”, sămi da-i ceva”, „spune-ți și voi”, etc. Tot ei se plâng că au luat note mici la capacitate, că profu'/profa' nu le-a spus destule, etc. Știți referenu'. Păi bine, Gogule, dacă tu dormi pe tine la ore și stai mai mult pe Facebook/mess unde scrii cum scrii, te-ai învățat așa, cu scrisu' strâmb și-l scapi de câte ori ai ocazia și-n „acte oficiale”... Ai auzit de expresia „obișnuința e a doua natură”?
5. e plin Facebook-ul de jocuri gen „află când te ia dracu'”, „ce meserie o să ai dacă nu termini clasa a șaptea”, „află când o să-ți crească sânii/penisul”, „cine te iubește cel mai mult și mai mult pe internet”, „ce culoare la chiloți ți se potrivește în sezonul estival” ș.a.m.d. Eu pe astea le-aș încadra la același gen de entertainment ca emisiunile TV „Iartă-mă că viața bate filmul din dragoste pentru noră pentru fiul meu care e cu mâinile murdare că eu mi-s fata de la țară”!!
Concluzie: deși risc serios să rămân eu și vreo patru-cinci persoane în lista mea de prieteni, cred că o să-i bag un mare „unfriend” la (aproape) toți de pe acolo...sau opresc toate notificările de pe mail și intru o dată pe an, nu o dată pe zi ca până acum. În fond și la urma urmei, mi-am făcut-o singur, nu?
P.S: Ca să-mi treacă, mi-am pus la căști una dintre cele mai mari realizări artistico-muzicale din ultimii 50 de ani (apropo, la un moment dat, pe iTunes, piesa a fost întrecută la vânzări de Guță, Salam și alte perisabile de genu'...)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=bAsA00-5KoI&w=640&h=390]


Comentarii

  1. Cam aceeași reacție am avut-o eu cu vreun an în urmă, când mi-am închis, temporar, contul de FB. Mai comic e că după ce l-am închis, tot nu am scăpat de coșmarul FB. Toți elevii mei de la școală mă întrebau de ce am făcut asta. Devenise exasperant. Abia după vreo lună s-au liniștit apele. După vreo juma' de an l-am redeschis. De ce? Habar n-am...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am început deja procesul de „deparazitare” a listei de Facebook, dar după vreo oră de „unfriend”-uit, am mai lăsat și pe mâine...cum naiba am pus așa de mulți pe-acolo??

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de spus? OK, dar fii politicos, altfel vei primi ce meriți!

Postări populare de pe acest blog

Ion Pribeagu - un scriitor uitat

Crăciunul în mitologia română

Kdenlive „crapă” la importul unui clip