FightClub

NU, nu e un post cu și despre bătăi, ci despre filme. Mai exact despre un film pe care l-am văzut acum mulți, mulți ani la Cinema Copou și care se numea chiar așa - FightClub. Și nu e un film (doar) cu bătăi, așa cum și descrierea de pe www.imdb.com lasă să se înțeleagă.
E mult mai profund de atât. Dar vă las pe voi să descoperiți ce și cum. Vă spun doar că o să vedeți un Brad Pitt foarte tânăr și foarte bun în rolul asumat. O să vedeți scene violente care evoluează de la „FightClub” (Clubul de lupte) la „Project Mayhem” (Proiectul Haos), o să vedeți ce înseamnă  personalitate multiplă, și multe altele...Și o să vedeți filmul de cel puțin două ori, așa cum eu l-am văzut de trei-patru ori, și de fiecare dată o să mai descifrați ceva din intriga lui...Și o să vă amintiți mult timp că
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.  

Și că
Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our great war is a spiritual war. Our great depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars, but we won't. We're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
O să vă las pe voi să descoperiți ce înseamnă asta. Și ca să vă stârnesc și mai tare, aveți mai jos un „trailer”, adică un fel de reclamă la film:








Comentarii

  1. Dacă ai ști de câte ori am zis că o să-l văd... niciodată n-am reușit să o fac până la capăt. Am un talent nebun de a mă uita la filmele bune noaptea târziu. Adorm de oboseală de cele mai multe ori, apoi reaiau filmul (tot noaptea), adorm din nou și...uneori îmi pierd răbdarea. Cred că așa s-a întâmplat și cu Fight Club. Bilă neagră pentru mine. Îl descarc azi și îl văd după ce mă întorc de la munte. Ar fi și cazul, după atâtia ani și atâtea recomandări...

    offtopic: ieri treceam cu Elisa prin față la cinema Copou... vizitam cartierul în care ne vom muta adică și ăi prezentam peisajul cu oarecare nostalgie, arătându-i ce era pe acolo pe vremea mea... Nu-i venea să creadă că acolo a fost cândva un cinematograf...

    PS: la cinema Copou eu am văzut Meet Joe Black și Legendele toamnei... ce vremuri, ce vremuri...uffff, ce bătrâni suntem...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-i chiar offtopic, eu prima dată am văzut FightClub la Cinema Copou. Apoi de două ori la TVR, noaptea târziu, că, deh, e cu bătăi! Și încă o dată pe un alt post TV, ProTV parcă...
    P.S. Eu la Cinema Copou am văzut muulte filme de Sergiu Nicolaescu, le-au dat într-o săptămână în care a fost și ziua lui, a venit el personal să ne povestească ce și cum, am stat o zi întreagă atunci în sală...
    P.S.2 - Spune și tu „îl caut azi”, nu „îl descarc azi” că nu se știe cine mai vede și zice „uite și la asta, piratează filme...” :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, corect... nu l-am „descărcat” încă așa că îmi fac mea culpa și îl „voi căuta” cât de curând...

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu-i nevoie de mea culpa, dar să nu te trezești cu BSA-ul sau altele de genu' la ușă, cum că „piratezi” tot ce prinzi...s-au mai văzut cazuri...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de spus? OK, dar fii politicos, altfel vei primi ce meriți!

Postări populare de pe acest blog

Ion Pribeagu - un scriitor uitat

Crăciunul în mitologia română

Kdenlive „crapă” la importul unui clip